יום שבת, 12 במאי 2018

עוגת גבינה מרשימה משולבת תותים שוקולד לבן ופסטוק

זו עוגה יותר טעימה מיפה

בד"כ העוגות היפות לא טעימות
או מלאות קצפת
העוגה הזו ממש לא
היא מורכבת משכבות איכותיות אחת אחת
שכבה של פסטוקים טחונים בתוך טורט פריך רטוב בסירופ
שכבה של מוס תותים
שכבה של גבינה כמובן
שכבה של ג'לי תות



נראה מורכב אבל כל שכבה מאד מהירה להכנה.
כדאי לחלק לכמה ימים ואז בכלל לא מרגישים את העבודה

נתחיל?

לטורט פיסטוק:
200 גרם  פיסטוקים טחונים
200 גרם  סוכר (א)
24 גרם  חלבונים (א)
2 ביצים
2 חלמונים
40 גרם קורנפלור
חצי כוס שמן
60 גרם  חלבונים (ב)
 כף סוכר (ב)
לג'לי תות:
300 גרם מחית תות
 4 כפות סוכר
20 גרם  מיץ לימון סחוט
8 גרם  ג'לטין
למוס גבינה:
850 גרם גבינה 5%
חצי כוס ריצ' לא מוקצף
1 חפיסת שוקולד לבן
חצי כוס סוכר
6 ביצים
לסירופ סוכר:
60 גרם  סוכר
50 מ"ל (4 כפות) מים 
למוס תותים:350 גרם מחית תות (א)
2 כפות מיץ לימון סחוט טרי
20 גרם  ג'לטין
40 גרם מחית תות (ב)
140 גרם  סוכר
80 גרם  חלבונים
320 מ"ל (1 ושליש כוס) שמנת מתוקה
לגלסאז' (לא חובה):12 גרם (3 כפיות שטוחות) ג'לטין
150 גרם (שלושת רבעי כוס) סוכר
150 גרם (חצי כוס) גלוקוזה
80 מ"ל (שליש כוס) חלב
60 מ"ל (רבע כוס) שמנת מתוקה
150 גרם שוקולד לבן, קצוץ
מעט צבע מאכל ורוד (השתמשתי במי סלק)


ופן ההכנה:
לטורט פיסטוק:
מערבבים את הפיסטוקים הטחונים והסוכר בקערה גדולה.  מוסיפים את החלבונים (א) ומערבבים לפירורים לחים. מוסיפים פנימה את הביצה ואת החלמון, ומערבבים היטב. מערבבים פנימה את השמן ואת הקורנפלור. מקציפים היטב את הסוכר (ב) ואת החלבונים (ב) למרנג, ומקפלים לתערובת הפיסטוקים. מעבירים את התערובת לתבנית עגולה ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני 180 מעלות למשך 20 דקות, כך שהביסקוויט נותר לח. מצננים לחלוטין.  שומרים בקירור עד להרכבה.
לג'לי תות:

בסיר קטן מביאים לרתיחה את מחית התות יחד עם הסוכר ומיץ הלימון. ממיסים את הג'לטין במעט מים לנוזל חלק ומוסיפים פנימה. יוצקים את התערובת לתבנית עגולה  ומקפיאים עד להתייצבות (כמה שעות).  שומרים בהקפאה עד להרכבה.
למוס גבינה
בקערה מערבבים את הגבינה והסוכר . מוסיפים את הביצים ומערבבים היטב. ממיסים את השוקולד הלבן עם הקצפת במקרוגל ושופכים לתוך התערובת. מערבבים למחית חלקה .
יוצקים את התערובת לתבנית ומקפיאים עד להתייצבות .  שומרים בהקפאה עד להרכבה.
לסירופ סוכר:
מבשלים יחד את הסוכר והמים לקבלת סירופ 
למוס תותים:עוברים להכנת מוס התותים רק לאחר שכל השכבות עד כה מוכנות ויציבות. בסיר קטן מביאים לרתיחה את מחית התות יחד עם מיץ הלימון (א). ממיסים את הג'לטין במעט מים לנוזל חלק ומוסיפים פנימה. מצננים. בסיר קטן נוסף מביאים לרתיחה את מחית תות (ב) וסוכר. כשהטמפרטורה מגיעה ל-100 מעלות צלסיוס מתחילים להקציף את החלבונים במערבל חשמלי במהירות גבוהה (כמה דקות אחרי תחילת בישול). כשטמפרטורת הסירופ מגיעה ל-117 מעלות צלסיוס (כמה דקות, כשנוצר סירופ סמיך ומבעבע מאוד), יוצקים את הסירופ הרותח לתוך החלבונים, ומוסיפים להקציף עד לקבלת מרנג ורדרד וסמיך. מקפלים לתוך המרנג את מחית התותים והג'לטין. מצננים לחלוטין. מקציפים שמנת מתוקה לקצפת יחסית יציבה ומקפלים אותה פנימה.
להרכבה:
מספיגים את טורט   הפיסטוק בנדיבות בסירופ הסוכר. מרפדים תבנית בניילון נצמד או בנייר אפייה, ומניחים עליה  רינג עגול . יוצקים את מוס התותים לתוך הרינג   בגובה של כרבע מגובה הרינג, משטחים לשכבה ישרה. מניחים במרכז הרינג בזהירות את שכבת  ג'לי תות, ולוחצים מעט בעדינות כלפי מטה. מניחים בדיוק מעל את דסקית הגבינה הקפואה.. מזלפים סביב את יתרת מוס התות, עד שמכסה את דיסקית הגבינה.
 לסיום מניחים מעל את טורט הפיסטוק, ולוחצים אותו פנימה בעדינות. אם נותרים חלקים ריקים ברינג בשלב זה, ממלאים גם אותם במוס תותים.
מעבירים את הקינוח למקפיא להתייצבות (לכמה שעות או למשך הלילה). מסירים את השכבות מהרינג (אפשר להיעזר בברנר), ומשיבים אותם להתייצבות בהקפאה עד לשלב הציפוי.
לגלסאז':משרים את הג'לטין ב-4-5 כפות מים קרים. בסיר קטן מבשלים סוכר, גלוקוזה וחלב ומביאים לרתיחה. מסירים מהאש. ממיסים את הג'לטין ומערבבים פנימה. מוסיפים פנימה שמנת מתוקה תוך עירבוב, ולאחר את השוקולד הלבן הקצוץ. מניחים להינמס ומערבבים היטב עד שהשוקולד נמס לחלוטין ומתקבלת תערובת חלקה. מוסיפים מעט צבע מאכל ורוד או אדום, רק עד לקבלת גוון ורוד בהיר, כך שנקודות קרם התותים עדיין יבלטו דרכו. מצננים את הזיגוג, מניחים את העוגה על גבי רשת אפייה המונחת מעל תבנית גדולה ונקייה, וכשהזיגוג מסמיך אך עדיין מספיק נוזלי ליציקה (35-40 מעלות), יוצקים אותו מעל העוגה, ומסירים את העודפים בעזרת ספטולה לקבלת שכבת ציפוי דקה. שומרים את העוגה במקרר. מעטרים בטבעות שוקולד לבן

בהצלחה !
אם יש שאלות.. תשאלו כאן למטה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם אתם רוצים מידע בפוסט הנ"ל (מתכון או אולי הדרכה) או אם אתם רוצים להגיב כתבו כאן