יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

המדריך להפקת בר מצוה אומנותית


בר מצוה לילד זה ארוע מיוחד
ברור שהשמחה העיקרית שהוא נכנס לעול מצוות
ומתחיל להתבגר לנו קצת ...



אבל גם שמחה שיש לי הזדמנות להגשים פנטזיות בתחום העיצוב
לעצב בר איך שנראה לי...
ליצור מזכרות...
להכין פטיפורים....
לערוך שולחנות..
להמיס נרות..
לערבב מלט....
לבחור פרחים

חגיגה של יצירה
ממש!
מי שאוהבת אומנות תבין אותי...

כבר ששה  חודשים מראש אני משוטטת בפינטרסט ובאליאקספרס
שומרת לי תיקית בר מצוה שמתפוצצת מתכולה..
החל מפרלינים כלה בבגדים,זרים לראש,עריכה ,ועוד

חודשים מראש הצטידתי
בחומרי אפיה ובתבניות סיליקון לרוב
בחומרי יצירה

מלט דאס
בדי תחרה ויוטה מנחלת בנימין

אז איך מרימים כזה פרויקט?

קודם בחרנו צבעוניות
בחרתי שמנת פיסטוק  ומוקה (צבעי טבע)
סגנון: כפרי טבעי עם נגיעות תחרה


אחרכך משוטטים באינטרנט
מחפשים מתכונים פטיפורים


אוספים מזוודות ואביזרים





עיצובי שולחנות








כל מה שיכול להתקשר מכניסים לתיקיה מיוחדת בשם :בר מצוה

באיזה שהוא שלב מפסיקים לחלום
ומתחילים להכין בפועל

קובעים זמן קבוע פעם או פעמיים בשבוע
ואז ממלאים את הפריזר

לוקחים מחברת ורושמים כל מה שמכינים וכמות מכל דבר.
וגם מיקום מקפיא מספר...
כלומר לי היו בבית 4 מקפיאים לפני הבר מצוה(חלק קניתי וחלק השכרתי)
ועוד הצטרכתי למקפיאים של שכנות וחברות
אז חייבים לרשום
אחרת נאבדים !

 מתחילים להכין את כל הקינוחים הקטנים

שדורשים המון סבלנות מראש
אני יודעת שאם נשאיר את זה לסוף

נאלץ לוותר על זה מרוב לחץ...

פטיפורים



כל ערב אחרי שסיימתי עם הילדים ומטלות הבית השוטפות...
היתי מעיינת ברשימות


שלפתי מתכון
והסתערתי על הכנתו


מחלצת מהתבניות מקפיאה
רושמת על כל קופסא מהי תכולתה


ועושה וי על המטלה הזו בפנקס הרשימות שלי
  חודש וחצי לפני הארוע
התחלתי עם הכנת המאפים החלות עוגות השמרים
והכל למקפיא
חודש לפני בשלתי את הבשרים והדגים

מזכרות לערב
 חודשים מראש קבלתי את כל הציוד הנלווה מאליאקספרס
פריסות של קופסאות למזכרות


קניתי נרוניות

וביחד עם שכנותי הדבקנו עליהם  וואשי טייפ
והכנסנו לקופסא למזכרת
זו היתה המזכרת בערב הבר מצוה עצמה
מונחת לכל סועד בצלחתו


ביציאה מהארוע היה שולחן קונסוליה


שעליו מונחות היו בשורה מסודרת
קופסאות קרטון בתוכן סוכריות דרז'ה בצבעוניות שנבחרה


וגם הזמירונים
זמירון לשבת עם ציורי רבנים מאת אלישע   המוכשר

מזכרת לשבת המשפחתית
הלכתי על מוטיבים הקשורים לשבת כמובן
כל משפחה קבלה בחדרה


2 נרוניות מונחות על בתי נר שיצרתי ממלט
תפילת הדלקת נרות שהדפסתי והדבקתי על מפית נייר מעוטרת(לעוגות)
ותוכניה מקרטון





קופסא שקופה שהזמנתי מאליאקספרס
ובתוכה הכנסתי פרלין


וכוס מעוטרת בידי האמן המוכשר חתן הבר מצוה


 שינוע
אכן
זה החלק הקשה
יותר מכל הכנת האוכל


קשה הלוגיסטיקה של שינוע האוכל לצפון לשבת





חוץ מהבאת האוכל לאולם לארוע עצמו




בעלי בנה כמו מקפיא ענק מקלקר בתוך האוטו
ובפנים בקופסאות קלקר גדולות (שלקחנו מחנות דגים - אל תדאגו ניקינו היטב!)



כל האוכל ארוז בקופסאות אחסון אטומות בניילון נצמד

זמירון ייחודי
הדפסתי זמירון שבת לאורחים
ושילבנו מציוריו של אלישע המוכשר
זה היה ממש חמוד ואוטנטי.




שילוט לארוע
כמה קרשים ששייפתי
והדפסתי בשבלונה


ברוכים הבאים
אלישע היאט


ואת החתיכות קרש הברגתי למקל ארוך
יצא ממש נחמד


אגרטלים
אספתי את כל האגרטלים שהיו לי בבית
צנצנות קפה ריקות
קשרתי להם בד יוטה טבעי +תחרה כמובן...
ויצא ממש חגיגי ונחמד


פרחים
על כל שולחן היה מונח אגרטל עם הפרחים שאני אוהבת
קוראים להם "ספיריאה קנטונית"
והנה העתקתי לכם כמה נתונים עליהם
כמה שהם יפים זולים ופשוטים!
משפחה:ורדיים
מוצא:סין יפן
גובה:1.5
קצב צימוח: בינוני עד איטי
תנאי אור :שמש מלאה

הזמנה
עצבתי אותה באילוסטרייטור
בצבעי קרם לבן פסטוק



עם עיטורי תחרות
וקשרתי לה סרט


בנוסף הזמנתי חותמת
עם שם החתן +תאריך הברמצוה


יצא מוצלח עם המון אוירה

השולחן-עריכה



מפה קרם שהשכרנו
עליה ראנר מיוטה


ומעליו רצועת תחרה מהממת
המפיות בצבע פסטוק


על השולחן הנחתי את זרי הפרחים הלבנים

וגם נר דקורטיבי שהכנתי




כאן יש הדרכה להכנת פמוטי נרות ממלט


קולינריה
הבר מצוה היתה חלבית (בשעה 12:00 בצהרים )
מעין ברקפסט יוקרתי
בגיזרת המלוחים





היו קרפ מלוחים,לחמניות ביס,סלטים,פריקסה,טוסטים שהכינו במקום

במתוקים:

פרלינים ופטיפורים מכל הסוגים והמינים,
פרוזן יוגורט


מקרונים,טרטלתים,נשיקות מיני,
קינוחי כוסיות,גלידות,


עוגות חתוכות לריבועים קטנים


ופל בר:
שכלל ופל בלגי מחומם,
ותוספות: שוקולד,מייפל,עדשים,ריבת חלב



סברינות, דונט, אקלרים,

קרם קרמל,מוס שוקולד, בלינצ'עס
עוגות גבינה

"ופל בר"




הכנתי מראש מאות ופלים
ולקראת סוף הארוע חממתי אותם על פלטה


ועל הבר היו כל מיני תוספות מענינות וטעימות לשדך לופל


עדשים קצפות מייפל מקופלת שוקולד ועוד


לאלישע שלי !

אני מאחלת שתמשיך לגדול ולהיות עבורי מקור של נחת וגאווה.
ולכולנו אני מאחלת ימים של שמחות מלאים באהבה, משפחה וחברים והמון המון דברים יפים!
אז אם יש לך שאלה, צריכה עזרה ל DIY בארוע שלך או שסתם בא לך לאחל לי מזל טוב, את מוזמנת להשאיר לי תגובה פה למטה 🙂
ואם את רוצה לקבל עוד קצת ממה שאני כותבת למייל לפני כולם, הרשמי לרשימת התפוצה של הבלוג במייל (בעמוד הראשי בצד ימין)

ניפגש בשמחות!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם אתם רוצים מידע בפוסט הנ"ל (מתכון או אולי הדרכה) או אם אתם רוצים להגיב כתבו כאן