יום חמישי, 20 באוגוסט 2015

חידוש עגלת בובה


מי לא קונה עגלה לילדה כל שנה שתקום?
כמה פעמים קניתי עגלות לילדתי המתוקה ובכל פעם הבנים מריצים אותה בכל כוחותיהם וקורעים את הבד שלה.
ניסיתי עגלות יוקרתיות יותר ופחות ותמיד זה נקרע.
עד שהחלטתי שיותר אני לא קונה עגלה , אולי פעם כשאצא לפנסיה אתפור עגלות לנכדותי....
והעגלה נשארה שבורה ומיותמת במרפסת מחכה ליד גואלת או לפחות מלטפת.
unnamed (18)
הגיע היום וביתי אומרת לי ב7 בערב : אמא, מחר הגננת עושה לנו "יום בובות" (מכירות?) אני :"כן. מזה אומר?" היא:"צריך להביא עגלה ובובה .
אני מתחילה לחשוב מה יהיו המהלכים הבאים שלי.
לשלוח אותה לגן עם הגרוטאה הזו ?לא שייך. לרוץ לקנות עגלה עכשיו-? גם אין לי חשק. לבקש מהשכנה עגלה? או אולי להגשים חלום ישן ולתפור לה?. .. למרות שאני רחוקה מהפנסיה...
כמובן שבחרתי באפשרות האחרונה.
והנה הדרכה מצולמת:
1. מפשיטים את העגלה . מקבלים 3 חלקים: מושב גגון וסל אחסון.
2. בוחרים בד קצת עבה (שלא יקרע שוב) מקפלים לשניים ומניחים עליו את חלקי העגלה הנ"ל. גוזרים במרחק 1  ס"מ מהשוליים.
סל אחסון:
unnamed (13)
unnamed (14)
מושב:
unnamed (8)
את הגגון שכחתי כנראה לצלם. אבל שוב מניחים על הבד הכפול וגוזרים מסביב כנ"ל.
3. מתחילים לתפור כל חלק מסביב במרחק 1 ס"מ . משאירים פתח להפוך את הבד. הופכים מגהצים היטב ותופרים מסביב סרט אלכסון.
unnamed (3)
4. הסל- מתחילים בחיבור דפנות הסל לסל:
IMG_0463
חיבור הסל לעגלה:
הופכים את הסל . מדביקים 2 חתיכות סקוטש בשני צידי הסל כדי לחבר אותו לברזל של העגלה כמו בתמונה:
__
IMG_0464
הסל מתחבר לברזלים למטה כך:
IMG_0465
זהו הסל יושב כבר על העגלה.
____ ___
5. המושב - מחברים כמו בציור לצורת כסא.
____ _____
IMG_0458
נחבר אותו למטה לברזלים ע"י שנוסיף רצועת בד בצד האחורי של המושב.
IMG_0460
ואז נכניס את תוספת הבד ל2 הברזלים שבעגלה. בצורה כזאת:
IMG_0461
____ _____ ____ ______
בחלק העליון של המושב
נחבר אליו שתי חתיכות סרט או גומי לצורת לולאה.
IMG_0462
_____ ____ ______
7. הגגון- בחלק העליון נחבר לולאות גומי לברגים של העגלה.
IMG_0457
בחלק המעוגל :
נגזור רצועת בד מעוגלת באותו גודל בדיוק ברוחב של 5 ס"מ ונתפור אותה לקצה של הגגון.
ואז נרכיב את הגגון על הברזל המעוגל בצורה כזאת:
IMG_0456_1
לגימורים יפים : אחרי שהגגון מתוח יפה על העגלה נוסיף כמה תיפורים ביד לחיזוק.
_____ _____ _____ ______
8. רצועות- אפשר להוסיף את הרצועות המחברות את הבובה לעגלה.
_____ _____ _____
אחרי העבודה נהנה מהמוצר המוגמר
unnamed (12)
unnamed (1)
בתכנון שלי להוסיף תיק לעגלה
אולי בפוסט אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אם אתם רוצים מידע בפוסט הנ"ל (מתכון או אולי הדרכה) או אם אתם רוצים להגיב כתבו כאן